Pāriet uz galveno saturu

Konservatīvie iestājas par veloinfrastruktūras attīstību, jo tā iespējams pasargāt mazāk aizsargātos satiksmes dalībniekus, kā arī virzīt pārmaiņas cilvēku paradumos.

Saeimas Juridiskās komisijas priekšsēdētājs un bijušais Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Jānis Butāns skaidro: “Lai Latvija mainītos, vajag darīt! Veloinfrastruktūras attīstība bija iekļauta Konservatīvie programmā, startējot 13. Saeimas vēlēšanās, tāpēc, uzsākot darbu 13. Saeimā, ķērāmies klāt realizācijai.

Sākotnēji Satiksmes ministrijā kopā ar nozares ekspertiem un ierēdņiem sagatavojām veloceļu stratēģiju jeb, runājot normatīvo aktu valodā, informatīvo ziņojumu “Par valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstību”. Veloceļu stratēģija ietver redzējumu, kā Latvijai no autocentriskas valsts kļūt par velobraucējiem ērtu un līdz ar to visiem mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem drošāku valsti. Tie ir arī “spēles noteikumi” pašvaldībām un privātajam sektoram. Nākošajā solī valdība ar finansējumu atbalstīja veloceļu attīstību. Tāpēc šobrīd stratēģija jau sāk “darboties” – pašvaldības domā, kā veidot mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem drošu vidi un jau sāk īstenot pirmos veloceļu attīstības projektus. Šobrīd svarīgi neapstāties pie sasniegtā!”

Veloceļu Centrs – Torņakalns – Ziepniekkalns, Imanta – Daugavgrīva, Centrs – Ķengarags, Sarkandaugava – Mangaļi Rīgā izbūve tuvojas noslēgumam.